Kėdainių r. Josvainių gimnazija

Muzikos komponavimo konkursas

  • Paskelbė : Sandra Jociuvienė
  • Paskelbta: 2025-12-16
  • Kategorija: Didžiuojamės

priemonėmis „Alternatyvus Josvainių gimnazijos himnas“ I–IV vietų nugalėtojai ir apdovanoti mokiniai.

Muzikos komponavimo konkurso ,,Alternatyvus Josvainių gimnazijos himnas“ skaitmeninėmis muzikos komponavimo priemonėmis I–IV vietų laimėtojais paskelbti: I vieta – Armandas Paulauskas (9 klasė), II vieta yra jungtinė muzikos ir himno žodžių kūrėjų grupė: Kristina Marozaitė, Austėja Cibulskytė, Augustas Vaitkus, Deimantas Rutkūnas (10 klasė), III vieta – Valteris Kniva (9 klasė), IV vieta – Eimantas Verseckas (9 klasė).

Greta muzikos ugdymo (-si) plano 9–12 klasių mokiniai nuo rugsėjo 2 dienos stropiai muzikos dalyko pamokose ir po jų mokėsi kurti muziką, gilinosi į muzikos žanrus (pop, roką, džiazą, folklorą, folkroką ir kt.) dainas (lyrines, patriotines), muzikos instrumentus. ansamblių sudėtis, dermes ir kt.

Mokiniai buvo ypač skatinti naudotis skaitmeninėmis muzikos kūrimo priemonėmis. Kad su didesniu azartu gilintųsi į šią ugdymosi sritį, paskelbtas muzikos komponavimo konkursas, kuriame dalyvavo visi 9–12 klasių mokiniai. Kurdami alternatyvų Josvainių gimnazijos himną mokiniai naudojo ne tik skaitmenines muzikos komponavimo priemones, bet kūrė ir himno žodžius. Suderinę ir sujungę pasirinktus muzikos instrumentus, žmogaus balsą, melodiją, atlikimo žanrą, stilių, žodžius, dinamiką, kiekvienas sukomponavo mūsų gimnaziją šlovinantį alternatyvų himną.

Išstudijavus mokinių darbus, buvo atrinkti keturi profesionaliausiai pavykę darbai (darbus vertino ir balsavo Josvainių gimnazijos 5–8 klasių mokiniai ir kai kurie mokytojai).

Iš 4 gimnazijos klasių atrinkome po vieną mokinių pažiūriu labiausiai pavykusį kūrinį. Vertinimo kriterijai: himniškumas (neturėtų skambėti kaip daina), melodijos ir žodžių dermė, melodijos paprastumas, himno trukmė, jausmo/ patriotiškumo (,,uždegimo“ ) laipsnis.

Pastebėta, kad muzikos komponavimo programėlės – tokios kaip SUNO ir kitos skaitmeninės muzikos kūrimo priemonės – mokiniams yra labai naudingos mokantis muzikos ir ugdant kūrybinius gebėjimus. Pagrindinės naudos sritys: 1. Skatina kūrybiškumą: Tokios programėlės suteikia mokiniams erdvę išbandyti savo idėjas ir kurti muziką nebijant suklysti. Tai leidžia eksperimentuoti su ritmais, melodijomis, instrumentais ir stiliais – tai sustiprina muzikinį mąstymą ir saviraišką; 2. Motyvuoja mokytis – juk technologijos muzikos pamokose daro pamokas įdomesnes ir modernesnes, o mokiniai dažnai yra labiau įsitraukę į veiklas, kuriose jie gali matyti greitus rezultatus ir garsinius kūrinius; 3. Padeda geriau suprasti muzikos struktūrą ir teoriją – muzikos komponavimo įrankiai leidžia mokiniams matyti, klausytis ir analizuoti, kaip ritmas, harmonija ar melodija veikia kūrinį. Tai gali padėti geriau suvokti muzikos teorijos sąvokas praktiškai; 4. Ugdo techninius ir skaitmeninius įgūdžius  naudodami programėles mokiniai mokėsi naudotis skaitmeninėmis priemonėmis, kompiuteriu, garso takelių redagavimo įrankiais ir kt. Tai yra naudinga ne tik muzikai, bet ir bendriesiems IKT gebėjimams; 5. Skatina savarankiškumą – tokios priemonės leidžia mokiniams dirbti savarankiškai: kurti muzikinius fragmentus, tyrinėti idėjas be nuolatinės mokytojo priežiūros, o tai stiprina savarankiško mokymosi įgūdžius; 6. Skatina bendradarbiavimą ir dalinimąsi –  daugelis muzikos kūrimo programėlių turi galimybes dalintis kūriniais, bendradarbiauti su klasės draugais ar gauti kitų atsiliepimų ir taip didinti mokinių įsitraukimą ir bendruomeniškumą.

Trumpai sakant, muzikos pamokų metu ir namuose muzikos komponavimo programėlės mokiniams yra naudingos, nes jos įtraukia, skatina kūrybiškumą, padeda praktiškai suprasti muzikos teoriją ir lavinti techninius bei kūrybinius įgūdžius. Jos taip pat gali padaryti muzikos pamokas įdomesnes ir labiau pritaikytas šiuolaikinei skaitmeninei kultūrai.

Nuotraukos:
R. Jurkienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos