Įtraukiojo ugdymo patirtys
Šią savaitę gimnazijos bendruomenė turėjo net tris projekto „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“ susitikimus! Du susitikimai vyko nuotoliniu būdu, kurių metu gilinomės į mokinių įvairovės pažinimą ir pripažinimą – nagrinėjome elgesio sutrikimų turinčių mokinių ugdymą. Lektorė pristatė pagrindinius su mokymusi susijusius gebėjimus, kognityvines funkcijas, aptarėme atminties tipus. Šiandien jau susitikome kontaktiniu būdu – kalbėjome apie Įtraukiojo ugdymo modelį, klasių komplektavimą, mokinių pasitikėjimo savimi, savivertės bei savigarbos stiprinimą. Dalyvavome praktinėse veiklose, organizavome užduotis elgesio sutrikimų turintiems vaikams bei pristatėme jas kolegoms. Šie susitikimai mūsų bendruomenei suteikė galimybę geriau suprasti įvairių mokinių poreikius, įgauti naujų įrankių palankios mokymosi aplinkos kūrimui, stiprinti mokinių pasitikėjimą savimi, savivertę ir savigarbą bei skatinti bendradarbiavimą tarp pedagogų ir dalijimąsi gerąja patirtimi. Tai dar vienas žingsnis link įtraukios ir palaikančios mokyklos aplinkos kiekvienam mokiniui.
Intelekto sutrikimų turinčių mokinių poreikiai ir ugdymas
Gimnazijos bendruomenė dalyvavo dar vienoje projekto „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“ sesijoje. Šį kartą mokymuose buvo pateikta itin svarbi informacija apie pagrindinius su suvokimu ir supratimu mokantis susijusius sunkumus bei intelekto sutrikimų turinčių mokinių ugdymą. Be to, lektorė aptarė intelekto sutrikimų laipsnius, psichinės ligos ir intelekto sutrikimo skirtumus, žmogaus psichikos klasifikaciją, psichinių ligų požymius ir priežastis. Taip pat buvo nagrinėjami intelekto sutrikimą turinčių vaikų ugdymo ypatumai, pažintinė veikla bei vaikų su nežymiais intelekto sutrikimais ugdymas, ugdymas su protinio atsilikimo ir autizmo spektro sutrikimu, siekiant geriau suprasti, kaip individualizuoti ugdymo planus ir sudaryti sąlygas atsiskleisti įvairių poreikių turintiems mokiniams.
Projektas „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“: gabių vaikų ugdymas
Šiandien vyko ketvirtasis projekto „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“ susitikimas. Gimnazijos bendruomenė klausėsi lektorės paskaitos apie gabių vaikų ugdymą, vaiko gabumų atpažinimą ir įvertinimą. Susitikime nagrinėti gabumų apibrėžimo klausimai – kas yra gabumai ir kokius vaikus laikome gabiais, kokie gabumų atpažinimo ir vertinimo metodai, kokie bendrieji intelektiniai gebėjimai, kaip įvairių poreikių turintiems mokiniams parinkti ugdymo priemones, kaip nustatyti specialiųjų poreikių subtilumus, kriterijus, individualizuoti ir pritaikyti ugdymo planus.
Buvo akcentuota, kad gabūs vaikai – tai ne tik sėkmingai besimokantys mokiniai. Jie gali turėti ir mokymosi negalių ar kitų sunkumų, kurie trukdo atsiskleisti visam jų potencialui.
Tokie projekto susitikimai padeda gimnazijos bendruomenei geriau pasiruošti naujiems iššūkiams, kad kiekvienas mokinys gautų tinkamą pagalbą, atrastų ir realizuotų savo stiprybes.
Įtrauktis – svarbus kiekvienas
Trečiasis modulio susitikimas projekte „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“, kurį organizuoja Nacionalinė švietimo agentūra, buvo skirtas pagrindiniams su mokymusi susijusiems gebėjimams ir kognityvinių funkcijų lavinimui. Lektorė supažindino su skirtingais ugdymo aspektais, ypatingą dėmesį skiriant:
- gabių vaikų ugdymui,
- vaikų, turinčių aktyvumo ir dėmesio sutrikimą (ADHD), ugdymui.
Mokytojai įgijo žinių apie metodus, kaip gerinti mokymosi gebėjimus ir lavino kognityvines funkcijas, kad kiekvienam vaikui būtų sudarytos tinkamos sąlygos mokytis ir tobulėti.
Pedagogų bendruomenė tobulinasi
Tęsiame dalyvavimą Nacionalinės švietimo agentūros projekte
„Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“. Šį kartą gimnazijos pedagogai gilinosi į modulį, skirtą mokinių įvairovės pažinimui ir pripažinimui. Susitikimo metu lektorė supažindino su pagrindiniais mokymuisi svarbiais gebėjimais ir kognityvinėmis funkcijomis:
dėmesio fokusas,
dėmesio paskirstymas,
dėmesio koncentracija laike,
dėmesio reguliacija.
Taip pat buvo pristatytos pagalbos mokiniui galimybės individualiuoju, grupės ir mokyklos lygmeniu. Kiekviena patirtis – žingsnis link dar įtraukesnės, draugiškesnės ir kiekvienam mokiniui atviros mokyklos.
Įtrauktis: visiems ir kiekvienam
Mūsų gimnazijos mokytojai dalyvauja Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“, kurio tikslas didinti įtrauktį ir prieinamumą švietime tobulinant pedagoginių darbuotojų kompetencijas, keičiant švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime.
Projekto metu mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai stiprins kompetencijas bei kurs metodines priemones, leidžiančias perprasti, kaip geriausiai teikti pagalbą įvairių poreikių vaikams.
Didžiuojamės galėdami prisidėti prie prasmingų pokyčių, kurie kuria draugiškesnę ir atviresnę mokyklą kiekvienam.